If 2020 didn’t move us into an era of digitalism fast enough, 2021 surely will. With the world moving further and further into connectivity, our online presence continues to expand, penetrating multiple layers of interdependencies as our experience becomes interconnected with our own networks.
Someone who has been delving deep into this field of interactivity is Mario Amura. With over 20 years in the field of photography and cinematography, and with multiple awards in the bank, Amura has focused his recent efforts on a project called Phlay.
Creating gamified and interactive video experiences, Phlay allows its audiences to create their own unique version of video content by interacting through multiple storylines. Think Black Mirror’s Bandersnatch, but much less creepy. The user chooses where the story goes; the user becomes the cinematographer. For the advertisement industry, this is revolutionary. When content is interactable and engaging, retention rate increases by 47%, memorability increases by 32%, and users are nine times more likely to purchase the product.
But more than being used for digital content, Phlay has also helped redefine participation in the cultural sector and the more traditional way of engaging with content, which is often less proactive. In collaboration with the Apulia Film Commission in Italy, Amura and Phlay provided two interactive experiences in which users of a museum exhibition could remix cinema using live film clips with clips from the archives, adding new dimensions to cinematography and allowing for engaging and entertaining experimentation.
“The great Russian filmmaker Andrei Tarkovskij spoke of cinema as a device that allowed us to “sculpt time”. It is not just a question of immortalizing the moment, but of playing with the perceptual dimension by re-creating the time of vision by oneself, thanks to music,” Amura says. “Compared to visiting the movies, Phlay allows you to add a new variable in the definition of the time of the visual project in which the user is immersed. [It also adds] a fourth temporal dimension to these first three (internal time, external time and musical time): the sense of individual time, that of the performer, who can redefine the general rhythm of vision through his own personal contribution of taste and sensitivity in real-time.”
––––
Vinnare av NEST-pitchtävling och TEKOs stipendium på 75.000:- blev startupbolaget MIMIK som genom användargenererade digitala kloner, låter kunder prova kläder i endigital miljö på ett lustfyllt sätt och på så vis bidra till mer hållbar konsumtion, minskade returer och ökade vinstmarginaler.
Read moreTextil- och modeindustrin står inför stora utmaningar och måste gå från överproduktion till en mer hållbar, on-demand baserad produktion och cirkulära affärsmodeller. För att möta dessa utmaningar och driva branschen mot en hållbar framtid, öppnar NEST (New Entrepreneurship for a Sustainable Textile industry) upp för ansökningar till 2024 års bootcamp. Programmet är öppet för entreprenörer som vill bidra till denna förändring i textil- och modebranschen.
Read moreDen 15 mars kommer vara fullproppad med inspiration och information för dig som är kultur- och konstskapare. Här finns idéer kring att skapa projekt, hitta finansiering, europeiska samarbeten och digitalisering – missa inte Smarts Stora Kunskapsdag!
Read moreDen 15 februari kl. 11:30–12:15 sänder vi live från xPlot i Lund för en paneldiskussion om de spännande och framväxande möjligheterna inom digitalt mode och gaming – och hur detta kan hjälpa modebranschen att ställa om. Anmäl dig här!
Read moreFörra veckan höll NEST ett spännande panelsamtal om framtidens textilproduktion. Slow vs. fast fashion: hur ser framtidens textilproduktion ut? Vad är egentligen hållbart? Se samtalet här!
Read moreDen 7 december kickar vi igång NEST 2023 med ett event om Framtidens Textilproduktion och vad slow vs. fast fashion innebär. Samtidigt öppnar vi upp för anmälningar till NESTs bootcamp – för dig som vill utveckla din affärsidé tillsammans med oss.
Read moreHow do we make the fashion industry more sustainable? In the fashion industry, finding holistic solutions in collaborations across borders might be the missing key. We visit Selma Maric and Kim Nygård at MAX IV to hear more about textile research.
Read moreVinnare av NEST-pitchtävling och TEKOs stipendium på 75.000:- blev startupbolaget RecoMended som erbjuder automatiserade och skalbara textila reparationslösningar.
Read more